Sałatka z warzywami i kurczakiem.

Sałatka z warzywami i kurczakiem.

Wiosny była jeden dzień, pokazała co potrafi i sobie poszła. Za oknem szarówka od dwóch dni. Nie wpływa to korzystnie na mnie, na moje samopoczucie. Jestem na „głodzie”, tzn. diecie. A jak człowiek jest na diecie, to zaraz myśli o jedzeniu. Dziwnie to działa. Mam swoje godziny jedzenia, ponownie chodzę na siłownię i staram się maksymalnie wypełniać czas zajęciami domowymi, obowiązkami przy dzieciakach, pisaniem bloga nie myślę wtedy o jedzeniu i czas szybciej leci.

Skoro kategoria „Odwieczna walka” czyli pisanie o diecie i odchudzaniu bardzo mnie wciągnęła, zaabsorbowała to postanowiłam pójść o krok dalej i pisać o jedzeniu, o posiłkach. Postanowiłam podzielić się z Wami konkretami, czyli tym co jem. Na dobry początek przedstawię Wam moje ulubione danie, które można szybko przygotować, pod warunkiem, że mamy wszystkie składniki.

Sałatka warzywna z jogurtem naturalnym i z kawałkami kurczak.

No i już wiadomo co owa sałatka zawierać będzie 🙂

Piersi z kurczaka (ok. 150 g) oczyszczamy, kroimy na niewielkie kawałki, dodajemy łyżeczkę oliwy z oliwek i przyprawa do kurczaka. Ja już tego nie solę i nie dodaję innych przypraw, bo ta jedna zawiera wszystko i smakowo fajnie komponuje się z mięsem i warzywami. Proponuję, by zrobić sobie tego kurczaka wcześniej np. rano lub nawet wieczorem, dzień wcześniej. Pozostawić w lodówce, dzięki czemu mięso przeżre się z przyprawami. Ja osobiście przygotowuję sobie takiego kurczaka rano, na dwa dni, raz brudzę deskę, raz paplam się z mięsem, raz po sobie sprzątam. Pamiętajmy ma być szybko i smacznie. Jak kupię większą pierś z kurczaka to dzielę ją odpowiednio na kilka części i już gotowe, oczyszczone mięso i mrożę. A później mam gotową porcję do obiadu. Tylko rozmrozić, zapanierować i poddusić.

Jogurt naturalny – Do miseczki daję 3-4 łyżki jogurtu naturalnego i wyciskam ząbek czosnku. Jak nie mam czasu ani ochoty bawić się ze świeżym czosnkiem, to dodaję czosnek granulowany – czyli przyprawę. Ilość czosnku – według gustu smakowego i zapotrzebowania. Pozostawiam do „przeżarcia się”. Czosnek to intensywna i przy tym zdrowa przyprawa, która fajnie się komponuje z bezsmakowym jogurtem naturalnym.

Warzywa – pisząc warzywa mam namyśli: sałata lodowa, czerwona papryka, pomidor, ogórek, cebula, kukurydza, szczypiorek. Na wstępie dodam, że jedzenie warzyw nie modyfikowanych, nie poddawanych obróbce czyli surowych jest najzdrowsze, bo zachowują one wszystkie swoje cenne właściwości. Ale warzywa gotowane, czy warzywa surowe to i tak warzywa i ważne, ze je jemy! Czasem stosuję zamienniki podczas przygotowywania sałatki, bo np. nie mam cebuli białej, to kroję cebulę czerwona lub pora. Papryki czerwonej brak – to zawsze możemy wkroić żółtą lub zieloną. Mówi się że wszystko co zielone to zdrowe:) Nie mam kukurydzy w puszce, to dodaję zielony groszek. Czasem oliwki, czasem wkroję też ząbek czosnku, czasem dodam pietruszki lub koperku. Dobór warzyw jest tu dowolny, według uznania i waszego gustu. Ja już wiem co mi najbardziej smakuj w tej sałatce i staram się tego trzymać. Wiem, że teraz nie ma sezonu na warzywa, są one raczej mało smakowite, np. pomidory nie pachną tak jak latem i maja grubą skórkę, świeży ogórek taki sobie? To polecam ogórki kiszone lub w occie (ja w tamtym roku robiłam przetwory z mamą, więc w mojej piwniczce ogórków w słoikach ci dostatek :)). Pomidora sparzam i zdzieram skórkę. Ale już niedługo będzie bum warzywny i będziemy mieć tych warzywnych perełek pod dostatkiem. Będziemy czuć ich zapach, delektować się ich smakiem aż nam się będzie chciało dodawać je do każdego posiłku. I ja tak robię. Warzywa to nieodłączny element w mojej diecie i jem je do każdego dania.

No sami powiecie prosty i tani sposób na dobry, zdrowy i niskokaloryczny przepis. Ogrom pozytywnych przymiotników 🙂 Zapraszam Was do skorzystania z mojego pomysłu na obiad albo do tworzenia własnej sałatkowej kompozycji. Oczywiście w internecie aż huczy od sałatkowych pomysłów, wiec Ameryki nie odkryłam. Ale co stworzone i dopracowane przez nas zawsze smakuje nam najlepiej. Tradycyjnie już podsyłam obraz, obraz z trawą. W myśl powiedzenia, co zielone to zdrowe. Krówki trawę jedzą dobrze wyglądają, zdrowo się panny mają, mleko dobre dają 🙂 No tak my trawy jeść nie będziemy ale polecam rukolę, kiełki, szpinak. Mój tato nie lubi niczego co zieleniną jest, bo jak twierdzi królikiem nie jest 🙂 A już broń Boże jak mu mama do rosołu pietruszkę wkroi, ale zdrowo wygląda. Pozdrawiam Cię tato 🙂

obraz z trawą

4 komentarzy

Blogerko!
Nie używaj dedykowanych przypraw przy odchudzaniu!
Najczęściej takie przyprawy mają konserwanty i polepszacze smaku, które nie działają pozytywnie na nasz organizm. Jak już napisałam pod innym Twoim postem, najlepiej jak najmniej przypraw.
Oczywiście każdy wybiera co lubi.
Przepis wydaje się jednak dobry.
Napisz tylko co jest w tej przyprawie do kurczaka, a ja ją sobie skomponuje z ziół bez polepszaczy smaku 😉

Alicjo „czepiasz się” mojej przyprawy do kurczaka 🙂 …. Ale idźmy dalej i przyczepmy się wszystkiego – kurczaka, który w ciasnej klatce karmiony jest sztuczną paszą, czy tego chce czy nie – aż strach pomyśleć co ona zawiera. A śmierdzące jaja, które produkuje …. A warzywa – pryskane, dodawane chemiczne ulepszacze by ładniej rosły, by ładnie wyglądały – no chyba że masz swój ogródek całoroczny i własną kurzą fermę.
Przyprawa której ja użyłam nie posiada konserwantów i ulepszaczy smaków, a jedynie sól (nad którą można by było się ewentualnie zastanowić) a wszystkie inne składniki to zioła i przyprawy.
Takim „zabójcą” jest np.rosołek drobiowy. Którego składniki to: sól, utwardzony tłuszcz roślinny, wzmacniacze smaku, aromaty, barwnik, a jedynie 4% stanowią: cukier, marchew, cebula, mięso z kury suszonej. Taki rosołek jest nie wskazany, nawet jeśli się nie odchudzamy. A odrobina przypraw jeszcze nikomu nie zaszkodziła. Pozdrawiam.

Komentarze są zamknięte.